مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 06:552021-10-10فناوري

هشدار پلیسی| سوداگران فضای مجازی در کمین اطلاعات خصوصی افراد


متاسفانه برخی شهروندان بدون رعایت مسائل امنیتی، خصوصی ترین اطلاعات خود را در شبکه های اجتماعی منتشر می نمایند که این امر می تواند باعث به خطر افتادن امنیت حریم خصوصی آنان شود.

- کامران ملکی، فرماندهی انتظامی شهرستان فردیس، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در فردیس، ضمن گرامیداشت هفته ناجا، گفت: با گسترش فضای مجازی و افزایش کاربران در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام، روزانه تعداد زیادی فیلم و تصاویر خصوصی در این فضا انتشار می یابد که این امر می تواند زمینه را برای سوء استفاده افراد سودجو فراهم نماید.

این مقام انتظامی در توصیه به کاربران فضای مجازی تاکید کرد: به منظور حفظ حریم خصوصی در مقابل افراد ناشناس که در شبکه های اجتماعی با شما ارتباط برقرار می نمایند اعتماد نکنند و عکس ها و فیلم های خصوصی خود را با دیگران به اشتراک نگذارند.

وی در ادامه از مواردی همچون هتک حیثیت، جعل هویت، تهدید و افراد را با تهدید مواجه کرده و امنیت اعضای خانواده را به خطر بیاندازد.

 این مقام مسؤول به ناقضان حریم خصوصی افراد هشدار داد: طبق ماده 745 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات هر کس به وسیله سیستم های رایانه ای و مخابراتی صوت، تصویر یا فیلم خصوصی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد به نحوی که من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار پلیسی| سوداگران فضای مجازی در کمین اطلاعات خصوصی افراد

هشدار پلیسی| سوداگران فضای مجازی در کمین اطلاعات خصوصی افراد